Kisaraportti tukholman puolikkaalta 9.9.2017

Hejsan,

se on eilen juostu Tukholman puolikas ja olihan reissu.

Lähdimme tuon oman huoltomiehen kanssa torstaina iltalaivalla kohti Tukholmaa. Aamulla perillä ja muutama tunti siinä seikkailtiin keskustassa ennenkuin saimme hotelli huoneen. Oli mukavan rauhallinen hotelli ja todella hyvä sänky :) se on mulle reissuilla aina tärkeää, että millainen sänky. Mutta oli hyvä ottaa lepoo kun sain ohjeen, että ei saa olla koko päivää jalkojen päällä joten kauheesti ei shoppailtu mutta se oli kyllä järkevää.  Ja vietimme 28v hääpäivää, nää juoksut on tälläinen meidän hääpäivä reissuja <3

Crystal Plaza Hotel

Lauantaina aamupalalla söin reilummin koska lähtö oli vasta neljän pintaan. Otimme rennosti lötkötellen huoneessa yhteen saakka ja sitten näimme ystävämme hotellilla. Vietimme yhdessä mukavaa aikaa, kävimme katuruoka tapahtumassa, osa porukasta söi siinä. Itse en enään syönyt, mutta juoda koitin ettei tule jano.

Käytiin kahvilla ja siinä söin banaanin ja join kupposen kahvia. Alkoi pikkuhiljaa jo keskittyminen juoksuun, ja olin vähän omissa maailmoissa. Ei mua kyllä itseasiassa kauheesti jännittänyt, viime vuonna olin juoksemassa Hannakaisan ja Edin kanssa niin sillai tutut paikat. Toki tää meidän ystäväpariskunta saattoi mut perille saakka ja siinä hyvästeltiin kun lähdin kohti lähtökarsinaa.

Keskityin itsekseni musat korvissa ja lämmittelin jalkoja. Päätin lähteä juoksemaan t-paita päällä vaikka luvattiin sadetta, mutta valmentajan kanssa keskusteltiin että vähän vaatetta eikä lippistä päähän, että pää hengittää. Joka juomapisteellä pitää juoda ja ei saa pysähtyä, nämä olivat valmentajan ohjeet.

Odotellaan lähtöä... alkoi pilviä kasaantua taivaalle ja mietin että koskahan mahtaa tulla vettä.

Ja lähtö tapahtui, lähdin reippaasti juoksemaan, parit ekat kilsat menin liian lujaa, keskivauhti oli 5.45 parit ekat kilsat ja oli pakko pikkasen himmata koska matkaa oli paljon jäljellä, etten hyydy ihan kokonaan kympin jälkeen. Parin nuoren miehen takana lähdin juoksemaan, katsoin kellosta että sopii vauhtiini hyvin niin ei tuu liikaa nostettua vauhtia kun juoksee takana.

Tuntui helpolta juoksu ja vauhti pysyi tasaisena 6.05-6.15 ja ekan juoma pisteen sitten menin missaamaan, mutta ei ollut vielä tunnetta että tarvitsen juomaa. Oon tosi huono juomaan juoksulenkillä.

Muilla juomapisteillä join vettä, en ottanut kertaakaan urheilujuomaa ja tein juuri kuin valmentaja sanoi, älä pysähdy juomaan vaan juokse...

Tuntui helpolta koko ajan, jossain vaiheessa ohitin nää nuoret miehet ja keskityin musiikkiin ja kilometrivauhdin seuraamiseen. Välillä tuli vettä mutta itseasiassa tykkäsin siitä, oli paljon helpompaa juosta kuin helteellä.
Koitin sulkea mielestä että kun kilsoja keräänty etten päästä mieleeni sellaista että ei oo paljoo jäljellä vaan koitin aatella että lenkillä on mukavaa kun juoksu kulkee ja alkumetreillä. Tiedän että jos rupeen miettiin et jes kohta 15km yms niin se keskittyminen menee siihen ja herpaantuu juoksuasento. Josta tulikin mieleen et pysy koko reissun asento hyvänä ja rentona. Käsiä ravistelin pitkin matkaa.

17-18 kilsan välissä tuli sellainen hetkellinen väsymys, pakarat huusi hoosiannaa. Oli vähän pidempi loiva mäki niin sen mä jouduin käveleen mutta se olikin ainut kävely. Koitin juosta kaikki ne pienet mäet niin että hidastin hiukan vauhtia.

Läpsyjä vaihdoin pienten kannustajien kanssa radan varrella ja kun tuli mittariin täyteen 20 kilsaa niin mä päätin, että nyt juostaan koko viimeinen kilsa (vuosi sitten oli tuskaa viimeiset kilsat) ja pikkasen vauhtia sain kuin sainkin kiristettyä ja kun pääsi maaliin niin oli kyllä voittaja fiilis. Katsoin aikaa ja voi jes... 2.13.46, se on paras aika näistä mun 6 puolikkaasta.
Elämäni eka puolikas oli vuonna 2015 ja aika silloin oli 2.13.55 :)

Lähdin etsimään huoltomiestäni ja jes se löytyi sieltä ja ihanaa tää meidän ystävä pariskuntakin oli jäänyt oottamaan maaliin tuloa :)

Lähdimme kävelemään vesisateessa kohti satamaa kun laivamme lähti kello 20.00. Oli ihana päästä hyttiin ja suihkuun. Hetki piti ottaa lepoo mutta sitten oli pakko lähteä syömään, olikin melkoinen nälkä jo.

Ennen syömään lähtöä oli pakko valmentajalle laittaa viestiä että elossa ollaan ja mihin aikaan maalissa.

Sitten ruuan jälkeen tulikin uni melko nopeesti, nyt ollaan Turussa ja täällä hotellihuoneessa kirjoittelen tätä rapsaa...huomenna on vielä vapaapäivä töistä ja oli todella ihanaa kun esimieheni antoi pitkän vapaan tähän niin saan palauteltua itseni tiistaiksi notkeeseen kuntoon.

Tänään olisi tarkoitus mennä treffeille tonne elokuvateatteriin ja mennään katsomaan Napapiirin Sankarit 3.

Mutta hyvillä fiiliksillä juostu tän vuoden lappujuoksut.....en taida enään kyllä lähtee viivalle, nyt treenataan vaan ens vuoden juoksutapahtumiin :)